-
Metoda komunikacji interpersonalnej
Programy oparte na podłożu „Porozumienia bez Przemocy Marshalla Rosenberga wspierają liczne procesy zachodzące w szkołach
- Budowanie demokratycznego modelu szkoły uwzględniającego potrzeby i uczucia wszystkich osób zaangażowanych w procesy edukacyjne i wychowawcze: nauczycieli, rodziców i uczniów
- Podnoszenie kultury wychowawczej szkoły, w której do nauki motywuje wewnętrzna nagroda jaką jest zaspokojenie potrzeby nauki i rozwoju
- Upowszechnienie postawy wzajemnego szacunku w relacjach szkolnych
- Wyposażenie pedagogów i uczniów w umiejętność komunikowania się \ między sobą w sposób wspierający budowanie więzi
- Zapobieganie konfliktom i nieporozumieniom poprzez odkrywanie ich źródeł tkwiących w sposobach porozumiewania się
- Promocję porozumiewania się językiem serca, poprzez dialog tak w życiu codziennym, jak i sytuacjach konfliktowych
- Budowę kontaktu poprzez zdolność słuchania, umiejętność nazywania swoich uczuć i rozpoznawania swoich potrzeb.