Programy oparte na podłożu „Porozumienia bez Przemocy Marshalla Rosenberga wspierają liczne procesy zachodzące w szkołach
- Budowanie demokratycznego modelu szkoły uwzględniającego potrzeby i uczucia wszystkich osób zaangażowanych w procesy edukacyjne i wychowawcze: nauczycieli, rodziców i uczniów
- Podnoszenie kultury wychowawczej szkoły, w której do nauki motywuje wewnętrzna nagroda jaką jest zaspokojenie potrzeby nauki i rozwoju
- Upowszechnienie postawy wzajemnego szacunku w relacjach szkolnych
- Wyposażenie pedagogów i uczniów w umiejętność komunikowania się \ między sobą w sposób wspierający budowanie więzi
- Zapobieganie konfliktom i nieporozumieniom poprzez odkrywanie ich źródeł tkwiących w sposobach porozumiewania się
- Promocję porozumiewania się językiem serca, poprzez dialog tak w życiu codziennym, jak i sytuacjach konfliktowych
- Budowę kontaktu poprzez zdolność słuchania, umiejętność nazywania swoich uczuć i rozpoznawania swoich potrzeb.

Celem warsztatów programu: „SŁOWA są Oknami lub Ścianami” /SOŚ/ jest - przygotowanie nauczycieli do realizacji programu profilaktyczno-psychoedukacyjnego, w kierunku profilaktyki zdrowia psychicznego, poprzez wyposażenie Ich w praktyczną wiedzę i narzędzia /scenariusze 16 warsztatów /do poprawy relacji w szkole i w domu, do niwelowania agresji i przemocy rówieśniczej co prowadzi do wzmocnienia ich ogólnego dobrostanu.