Czy słowa są oknami czy ścianami

  • Metoda komunikacji interpersonalnej

    • Budowanie demokratycznego modelu szkoły

    • Budowanie więzi

    • Podnoszenie kultury wychowawczej szkoły

    • Podejmowanie odpowiedzialności

Programy oparte na podłożu „Porozumienia bez Przemocy Marshalla Rosenberga wspierają liczne procesy zachodzące w szkołach

 

  • Budowanie demokratycznego modelu szkoły uwzględniającego potrzeby i uczucia wszystkich osób zaangażowanych w procesy edukacyjne i wychowawcze: nauczycieli, rodziców i uczniów
  • Podnoszenie kultury wychowawczej szkoły, w której do nauki motywuje wewnętrzna nagroda jaką jest zaspokojenie potrzeby nauki i rozwoju
  • Upowszechnienie postawy wzajemnego szacunku w relacjach szkolnych
  • Wyposażenie pedagogów i uczniów w umiejętność komunikowania się \ między sobą w sposób wspierający budowanie więzi
  • Zapobieganie konfliktom i nieporozumieniom poprzez odkrywanie ich źródeł tkwiących w sposobach porozumiewania się
  • Promocję porozumiewania się językiem serca, poprzez dialog tak w życiu codziennym, jak i sytuacjach konfliktowych
  • Budowę kontaktu poprzez zdolność słuchania, umiejętność nazywania swoich uczuć i rozpoznawania swoich potrzeb.